SEO

Wat is SEO?

SEOSEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Het doel van SEO is om de zichtbaarheid van een bedrijf in organische zoekresultaten te vergroten. Als gevolg hiervan leiden deze inspanningen tot meer bezoekers naar de website van je bedrijf, waardoor de kansen op meer conversies toenemen, wat weer leidt tot meer klanten en meer inkomsten.

Er zijn talloze manieren om de SEO van uw website pagina’s te verbeteren. Zoekmachines zoeken naar elementen zoals titeltags, trefwoorden, afbeeldingtags, interne linkstructuur en inkomende links (ook wel backlinks genoemd). Zoekmachines kijken ook naar de structuur en het ontwerp van de website, het bezoekersgedrag en andere externe, off-site factoren welke uiteindelijk bepalen hoe hoog uw site moet staan ​​in hun SERP’s.

Hoe werkt SEO?

SEO werkt door de inhoud van een website te optimaliseren, zoekwoordonderzoek uit te voeren en inkomende links te verkrijgen om de positie van de belangrijkste zoekwoorden en de zichtbaarheid van de website te vergroten.

Zodra de webpagina is gecrawld en geïndexeerd door een zoekmachine, kan het maanden duren voordat de SEO-inspanningen volledig zijn gerealiseerd. 

Zichtbaarheid

Deze term beschrijft hoe prominent een bepaald domein is in de resultaten van verschillende zoekmachines. Een lagere zoekzichtbaarheid treedt op wanneer een domein niet zichtbaar is voor veel relevante zoekopdrachten, terwijl bij hogere zoekzichtbaarheid het tegenovergestelde geldt.

Beiden zijn verantwoordelijk voor het behalen van de belangrijkste SEO-doelstellingen: verkeer en domein autoriteit .

Wat is een SEO-strategie?

SEO uitbestedenEen SEO-marketingstrategie is een uitgebreid plan om meer bezoekers naar je website te krijgen via de zoekmachines. Een goede SEO manier is om je pagina te optimaliseren met de intentie om goed te scoren in Google op je belangrijkste zoekwoorden.

Om uw website te laten scoren, moeten er drie dingen gebeuren:

Eerst moet een zoekmachine uw pagina’s op internet vinden.

Vervolgens moet het ze scannen om hun onderwerpen te begrijpen en hun trefwoorden te identificeren.

En ten slotte moet het ze toevoegen aan zijn index – een database met alle inhoud die het op internet heeft gevonden. Op deze manier kan het algoritme overwegen om uw website weer te geven voor relevante zoekopdrachten.

Drie belangrijke componenten voor een sterke SEO-strategie

  1. Technische instellingen

Eerst moet een zoekmachine uw pagina’s op internet kunnen vinden. Lijkt eenvoudig, nietwaar? Het is zeker niets om je zorgen over te maken. Aangezien je je website probleemloos kunt bezoeken, moet Google dat ook kunnen doen, toch?

Helaas zit er wel een addertje onder het gras. Een webpagina ziet er anders uit voor jou dan voor een zoekmachine. Wij zien het als een verzameling afbeeldingen, kleuren en teksten.

Voor een zoekmachine is het niets anders dan stukjes tekst. Als gevolg hiervan blijven alle elementen die het niet op deze manier kan weergeven, onzichtbaar voor de zoekmachine. En dus, ondanks dat uw website er goed uitziet, kan Google de inhoud ervan ontoegankelijk vinden.

Dit wordt ook wel on-site optimalisatie genoemd. Het zorgt ervoor dat je website en de pagina’s probleemloos door Google  gescand en geïndexeerd worden. 

           2. Inhoud

Elke keer dat u een zoekmachine gebruikt, zoekt u naar de inhoud, bijvoorbeeld informatie over een bepaald probleem. Het is waar dat deze inhoud in verschillende formaten kan voorkomen. Dit kan tekst zijn, zoals een blogbericht of een webpagina. Maar het kan ook een video, productaanbeveling of zelfs een bedrijfsvermelding zijn. 

Zoekmachines gebruiken de inhoud om te bepalen hoe een pagina gerangschikt moet worden. 

Tijdens het crawlen van een pagina bepalen ze o.a. het onderwerp. Door elementen zoals paginalengte of de structuur ervan te analyseren, kunnen ze de kwaliteit beoordelen. Op basis van deze informatie kunnen zoekalgoritmen de zoekopdracht van een persoon koppelen aan pagina’s die volgens hen het meest relevant zijn.

          3. Backlinks

Links, ook wel backlinks genoemd, zijn verwijzingen naar de inhoud van je website vanaf andere websites. Elke keer dat een andere website de inhoud vermeldt en hun lezers naar je website verwijzen, krijg je een backlink naar je site.

Google gebruikt de kwantiteit en kwaliteit van dergelijke links als een signaal van de autoriteit van een website. De logica erachter is dat webmasters vaker naar een populaire website van hoge kwaliteit zouden verwijzen dan naar een middelmatige.

Let op dat niet alle links hetzelfde zijn. Sommige lage kwaliteit links kunnen uw rankings negatief beïnvloeden.